• 1200 m2 dames- & herenmode
  • 100+ modemerken
  • Gratis parkeren
  • Gezellige koffiehoek
  • Vermaakservice

Ruilen & Retourneren

Retouren

Let op: procedure

Let op: onderstaande retourprocedure is nog maar van toepassing tot en met 24 december.
Na deze datum vervalt onderstaande retourprocedure en kunnen goederen enkel in onze winkel worden geretourneerd. Hiervoor kan het pakketje, op eigen kosten, worden opgestuurd naar:
Steegenga Mode. afd: retour
van Swinderenstraat 2
8561 AP Balk


Wat zijn de procedures bij een retour?

Indien je goederen retour wilt sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Wanneer je gebruik wilt maken van gratis retourneren plak je de retoursticker die bij de retourbon zit over de oorspronkelijke adressticker. Je kunt jouw retourzending vervolgens gratis afleveren bij een PostNL servicepunt bij je in de buurt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor je eigen rekening. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt binnen 14 dagen na herroeping op je rekening gestort.

In Nederland moeten retouren bij een PostNL punt worden afgegeven.

In Belgie bij een DPD Pickup Parcelshop.

In Duitsland kan een retour bij een DHL Paketshop worden ingeleverd.

Voor België en Duitsland wordt bij respectievelijk DPD en DHL gewerkt met een apart retourlabel. Deze is niet op het retourformulier te vinden.

Let op! Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw rekening gestort. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt jouw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen je om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. Wij sturen het pakketje voor je terug en je krijgt zo snel mogelijk je geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt. In dit geval rekenen wij ook geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door je beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan je vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Nee, omruilen is niet mogelijk. Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kan je het artikel wel retour sturen. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over je adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door je beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan je vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Het retourneren is gratis wanneer je gebruikmaakt van onze gratis retoursticker en retourneert via een PostNL servicepunt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. 

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail webshop@steegengamode.nl. Bij e-mail word je vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Wij geven je uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? 
Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit je bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour formulier in de doos en plak de adresstikker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kan je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een PostNL punt bij je in de omgeving indien je in Nederland woont. Een PostNL punt bij je in de omgeving kan je vinden via https://www.postnl.nl/locatiewijzer. Voor België kan je het pakket afleveren bij een DPD Pickup Parcelshop. Voor Duitsland kan je het pakket afleveren bij een DHL Paketshop.

Je retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn. 

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Promese
t.a.v. Steegenga Mode
ordernummer
Antwoordnummer 13161
5600 VE Eindhoven
Nederland
Klantenservice