Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of geeft het antwoord u niet voldoende duidelijkheid. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via webshop@steegengamode.nl of bel naar de winkel: 0514 - 60 20 93.

Webshop- winkelvoorraad

Is de webshopcollectie gelijk aan de winkelcollectie?
De online collectie is niet één op één dezelfde collectie als in onze winkel. Zowel de collectie als de voorraad verschilt van elkaar. Voor de actuele winkelvoorraad adviseren wij om eerst contact op te nemen met onze winkel. 

Bestellen

Hoe log ik in/maak ik een account aan? 
Wanneer u al klant bent, kunt u rechtsboven inloggen(mijn account). Indien u nieuw in onze shop bent, kunt u er voor kiezen een account aan te maken(rechtsboven). Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen. Tijdens het afrekenproces kunt u dan enkel uw mailadres aan ons doorgeven, zodat wij de opdrachtbevestiging naar u kunnen mailen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van uw keuze. Vervolgens kiest u de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heeft u het gewenste artikel in uw winkelwagen geplaatst. Indien u meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kunt u het aantal aanpassen. Wilt u van hetzelfde artikel nog een andere maat bestellen? Dan kunt u weer terugkeren naar het artikel en de andere maat selecteren, om vervolgens op de knop 'in winkelwagen' te klikken. 
Indien u zich heeft bedacht, kunt u met de knop ‘naar de kassa’ het artikel uit uw winkelmand halen. Vanuit hier kunt u de betaling ook afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klikt u op de knop 'naar de kassa' en vervolgt u de stappen in het betalingsproces.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk:

  • iDeal
  • Creditcard: Visa, Mastercard
  • Achteraf betalen: Afterpay

Als u kiest voor 'Achteraf betalen', dan ontvangt u binnen twee weken na u bestelling de acceptgiro van de door u bestelde goederen. Deze dient u dan direct te betalen. Indien u artikelen retour stuurt, dan worden de retour goederen in mindering van het totaal door u te betalen bedrag gebracht. 

Voor alle betalingen en refunds aangaande iDeal en creditcard (Mastercard en Visa) gebruiken wij de paymentprovider Adyen. De uiteindelijke betalingen worden verrekend door Adyen met Local online BV. Steegenga Mode B.V. is aandeelhouder van Local online B.V.

Ik heb artikelen retour gestuurd maar krijg toch een factuur.
U krijg automatisch een factuur van Afterpay binnen 8 werkdagen. Wanneer u in de tussentijd artikelen retour heeft gestuurd kan het voorkomen dat u alsnog een volledig factuur ontvangt. Dan zijn de geretourneerde artikelen nog niet verwerkt. Deze factuur kunt u negeren en wachten op een aangepaste factuur. Wanneer u geen aangepaste factuur ontvangt neem dan gerust contact met ons op.

Worden er betaalkosten berekend? 
Voor iDeal en creditcard worden geen betaalkosten berekend. Voor achteraf betalen via Afterpay wordt €1,95 in rekening gebracht, ook wanneer alle items retour zijn gestuurd.

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
In uw winkelwagentje kunt u onder (de/)het artikel(en) uw kortingscode invoeren. Klik hiervoor op de knop 'Kortingscode'. In deze witte balk typt u de code. Klik vervolgens op de groene verstuur pijl, uw code wordt gevalideerd. De actie wordt direct zichtbaar in uw betaaloverzicht. Wordt de code niet goedgekeurd? Wellicht is de geldigheidsdatum verlopen of heeft u de code al eens gebruikt.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als u een bestelling heeft geplaatst en daarbij de betaling heeft afgerond, dan krijgt u van ons een orderbevestiging in uw email. Hierop staat een overzicht van de door u bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Nee, uw bestelling wordt direct verwerkt en verzend klaar gemaakt. U kunt uw bestelling uiteraard altijd gratis retour sturen. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Binnen Nederland werken wij met PostNL als vervoersmaatschappij:

Binnen Nederland

  • PostNL: Op werkdagen voor 22:00 uur besteld, de volgende dag in huis. Geen leveringen op zondag en maandag.

Voor België

  • DPD: Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, de volgende dag in huis.

Voor Duitsland

  • DHL: Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, binnen 2 dagen in huis.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
U kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wilt u hier gebruik van maken, dan kunt u dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer u het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend ook geen verzendkosten gerekend.

Kan ik mijn bestelling ook bij een PostNL servicepunt laten bezorgen?
Ja, tijdens het bestelproces kunt u voor de volgende drie bezorgopties kiezen: afhalen in de winkel, thuisbezorging of afhalen bij een PostNL servicepunt. Bij deze optie kunt u een PostNL servicepunt kiezen waar u het pakketje laat bezorgen om af te halen. Denkt u er aan om voor het afhalen uw legitimatie mee te nemen? Hier kan naar worden gevraagd.

Worden er verzendkosten berekend?
Verzending in Nederland is bij ons altijd gratis!

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Op dit moment kunt u nog geen punten sparen met uw online aankoop. 

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
U kunt uw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vult u uw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voert u vervolgens het adres in waar u het wilt laten afleveren.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor u gereserveerd als u de bestelling heeft afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen u artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in uw maat op de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel webshop@steegengamode.nl of telefonisch via 0514 - 602093. De voorraad van de webshop wijkt af van de voorraad in de winkel.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.


Reserveren


Heb ik een account nodig om een artikel te reserveren?
Nee, je hebt geen account nodig om een artikel te reserveren. Tijdens het reserveerproces vragen wij om jouw persoonlijke gegevens die nodig zijn bij het plaatsen van een reservering.

Zijn alle artikelen die ik op de webshop zie beschikbaar om te reserveren?
Nee, alleen de artikelen die wij op voorraad hebben in onze winkel zijn te reserveren. Artikelen die alleen online verkrijgbaar zijn hebben wij niet op voorraad in de winkel en zijn daarom niet beschikbaar voor reservering. Je kunt deze artikelen wel bestellen en thuis of in de winkel laten bezorgen.

Hoe reserveer ik een artikel?
Ga naar het artikel van jouw keuze dat beschikbaar is voor reservering. Vervolgens kies je de knop ‘’Reserveren in de winkel’’. Daarna kies je de juiste maat en vul je jouw gegevens in. Als alles is ingevuld, druk je op reserveren en je aanvraag voor reservering is geplaatst. 

Hoeveel artikelen kan ik tegelijk reserveren?
Je kunt 2 maten per artikel tegelijk reserveren. Wil je meer artikelen reserveren dan kan je meerdere reserveringen plaatsen.

Hoe lang blijven de artikelen voor mij gereserveerd?
Wij hanteren een reserveringsduur van maximaal drie dagen. In de bevestigingsmail van jouw reservering zal worden vermeld tot wanneer je de reservering bij ons kunt ophalen.

Hoe kan ik mijn reservering betalen?
Tijdens het reserveerproces hoef je de artikelen nog niet af te rekenen. In onze winkel kun je de gereserveerde artikelen komen passen. De artikelen die je mee wilt nemen kun je op de gebruikelijke manier aan de kassa afrekenen.

Hoe weet ik dat mijn reservering is gelukt?
Zodra je een aanvraag voor reservering hebt geplaatst van de gewenste artikelen ontvang je hiervan een automatische bevestiging per mail. Vervolgens zullen onze medewerkers jouw gewenste artikelen opzoeken in de winkel. Zodra de reservering voor je klaar hangt, krijg je van ons een persoonlijke bevestiging per mail.

Kan ik mijn reservering annuleren?
Ja, je kunt de reservering annuleren. Bel hiervoor naar 0514-602093 of stuur een mail naar webshop@steegengamode.nl.

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien u goederen retour wilt sturen, dan vragen wij u deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Wanneer u gebruik wilt maken van gratis retourneren plakt u de retoursticker die bij de retourbon zit over de oorspronkelijke adressticker. U kunt uw retourzending vervolgens gratis afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Wanneer u van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor uw eigen rekening. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt binnen 14 dagen na herroeping op uw rekening gestort.

In Nederland moeten retouren bij een PostNL punt worden afgegeven.

In Belgie bij een DPD Pickup Parcelshop.

In Duitsland kan een retour bij een DHL Paketshop worden ingeleverd.

Voor België en Duitsland wordt bij respectievelijk DPD en DHL gewerkt met een apart retourlabel. Deze is niet op het retourformulier te vinden.

Let op! Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw rekening gestort. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
U kunt uw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen u om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. Wij sturen het pakketje voor u terug en u krijgt zo snel mogelijk uw geld retour gestort op de rekening waarmee u betaald heeft. In dit geval rekenen wij ook geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kunt u opnieuw bestellen bij ons in de webshop. U betaalt geen verzend- en retourkosten en dus zitten er geen extra kosten aan verbonen.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken u om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin u de producten heeft ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Het retourneren is gratis wanneer je gebruikmaakt van onze gratis retoursticker en retourneert via een PostNL servicepunt. Wanneer je van een andere vervoerder wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. 

Heeft u een klacht?
Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail webshop@steegengamode.nl. Bij e-mail wordt uw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Wij geven u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? 
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour formulier in de doos en plak de adresstikker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kunt u afgeven bij ons in de winkel of anders bij een PostNL punt bij u in de omgeving indien u in Nederland woont. Een PostNL punt bij u in de omgeving kunt u vinden via https://www.postnl.nl/locatiewijzer. Voor België kunt u het pakket afleveren bij een DPD Pickup Parcelshop. Voor Duitsland kunt u het pakket afleveren bij een DHL Paketshop.

Uw retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn. 

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Promese
t.a.v. Steegenga Mode
ordernummer
Antwoordnummer 13161
5600 VE Eindhoven
Nederland

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer u een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar uw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op uw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer u nogmaals dezelfde site bezoekt, de server u nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die u gekozen heeft. 

Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar onze Privacy Statement

Algemeen

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit? 
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op productniveau.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door uw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In uw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw adres te wijzigen. 
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 

Ik heb een nieuw mail adres
In uw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw e-mailadres te wijzigen. 

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Bent u uw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kunt u ook betalen met de Fashioncheque en onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kunt u helaas niet betalen met cadeaubonnen.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat u hiervoor heeft overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van uw bestelling worden naar u opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

Klantenservice